Ijzer scherpt ijzer

Je ziet gelijk wat wijzigingen op deze weblog.
Ik ga me de komende tijd bezig houden met een nieuw project, onder de titel Ijzer scherpt ijzer.
Dat refereert aan een tekst uit het Bijbelboek Spreuken. 27:17: Zoals men ijzer scherpt met ijzer, zo scherpt een mens zijn medemens.
[Nu ik het over Spreuken heb, denk ik gelijk aan de uitspraak van William Willimon over het boek Spreuken. Hij wilde er nooit uit preken. Er zit weinig God in – het heeft meer weg van die nuttige tips voor het leven die je in Libelle vindt. ‘Het lijkt op een lange rit in de auto met je moeder’. zei hij.]
Deze tekst uit het boek is inderdaad iets wat je moeder zou kunnen zeggen, en er zit weinig God in.
Dat geeft niet. Ik ga ermee aan de slag.
Dat zal in de eerste instantie via Twitter zijn (@ijzerscherpt), maar ook af en toe in de vorm van een blogpost.
Kijk uit voor je moeder!

One response to “Ijzer scherpt ijzer

Geef een reactie

