Adonai El Shaddai

De Stille Week komt eraan – en dus ook de zoektocht naar thema’s, inspiratie, vernieuwing.
Een paar wegen waarlangs dat voor mij lijkt te komen: in willekeurige volgorde:

Een boek van Eugene Peterson: Living the Resurrection. Klik hier voor het boek op bol.com, hier voor de versie van Amazon.com (meer recensies). Een nieuw boek van Peterson over de opstanding,
Practice Resurrection: A Conversation on Growing Up in Christ, is net uit en nog niet via Kindle te downloaden. Vandaar de keus voor Living the Resurrection. Een erg boeiend boek.

Psalm 116, een prachtige Psalm voor de Stille Week:
3 Banden van de dood omknelden mij,
angsten van het dodenrijk grepen mij aan, ik voelde angst en pijn.
4 Toen riep ik de naam van de HEER: ‘HEER, red toch mijn leven!’

En vers 15, op twee manieren vertaald:
15 Kostbaar is in de ogen des HEREN de dood van zijn gunstgenoten. (NBG)
15 Met pijn ziet de HEER de dood van zijn getrouwen. (NBV)

En toevalligerwijs dook de Messiaanse folkband LAMB op, opgericht in de zeventiger-jaren. De band heeft Psalm 116 vertaald in een lied.

En door naar dit lied, ook van Lamb en mij onbekend, dat ik mooi vind, en bij deze doorgeef:

Geef een reactie

