Everyday Coach is online!

Na veel werk verricht te hebben, mag ik nu met (gepaste – het is lijdenstijd…;-)  trots melden dat de coachpraktijk Everyday Coach online is: www.everydaycoachonline.com

Sinds ik mijn opleiding afgelopen november afgerond heb, ben ik (part-time) bezig dit op te richten.

Hele nieuwe werelden zijn voor mij een beetje open gegaan: webhosting, e-mail marketing, auto-responders, Twitter, LinkdIn en Facebook als marketing tools. M’n hoofd barst van de gebruikersnamen, wachtwoorden (tip: LastPass) en webreviews.

De mooiste ontwikkeling is dat ik een partner erbij heb gekregen – en niet zomaar een partner! Het is mijn jongere zus Carol…. het idee ontstond toen wij begin januari in Philadelphia waren, van het een kwam het ander, en voordat wij het wisten zijn we partners geworden in de Everyday Coach Limited Liability Corporation (LLC) – gevestigd in Pennsylvania, USA. Mijn zus heeft twentig jaar buitenlandse ervaring, en een netwerk van hier tot Tokio – letterlijk.

Belangrijk is het definiëren van je nichemarkt. Dat valt niet mee als je Life Coach bent. Wij hebben dat samengevat in het begrip Everyday – gewone mensen die anders niet bij een coach zouden komen, maar die er wel baat bij zouden hebben om iemand te hebben die mee kan denken bij de grote en minder grote zaken van het leven.

Mensen die erop uit zijn een goed en vruchtbaar leven te leiden, en die zich realiseren dat je daar wat voor kunt doen. Do Life Well, noemen we dat. En omdat de coaching voornamelijk via het internet gebeurt, kunnen dat mensen zijn uit alle windstreken…

Het idee is dat mensen op de site komen kijken, en als ze gecoacht willen worden, komen ze op een site die erachter zit – waar de werkelijke coaching plaats vindt. De client krijgt een inlogcode waarmee hij/zij toegang krijgt tot die site. Daar vindt de coaching plaats, en we maken gebruik van schriftelijke vragen en interactie, links naar relevante sites, informatie, mp3’s en video’s. Het gekozen pakket bepaalt de soort en frequentie van het contact met de coach. Daarbij is ook van alles mogelijk: telefoon, Skype (wel of niet met video) face-to-face.

De site is Engelstalig, maar de werkelijke coaching kan, uiteraard, in het Nederlands gevoerd worden. Later dit jaar hopen we ook een Nederlandstalige site toe te voegen, eerst even kijken hoe deze loopt.

Ik zou het erg leuk vinden als jullie op de site zouden kijken, en je ook inschrijven voor de podcast en nieuwsbrief. Jullie feedback is van harte welkom.

En ook als je mensen kent die hiervan zouden willen en kunnen profiteren – zegt het voort, zou ik maar zeggen!

Nu nog een keer de site: www.everydaycoachonline.com

Rest mij nog één ding, en dat is om jullie een dag toe te wensen waarin je kunt constateren dat je doel – Do Life Well – bereikt is.

2 responses to “Everyday Coach is online!

  • Rolf

    Mooi Norman,

    Genieten na veel werk te hebben gedaan. En nu begint het pas. Veel succes gewenst!

    Groet,

    Rolf

  • Adriaan

    Hoi Norman,

    ik kwam weer eens langs en lees over je nieuwe initiatief. Ik wilde niet reageren maar moest ineens denken dat het mooi aansluit op deze weblog alleen dieper en meer interactie en hopelijk nog meer bevrediging.

    Gods zegen
    gr. Adriaan

    PS. Ik zag de quote van Socrates op de site en moest denken aan een song van Rich Mullins:
    ‘Everybody I know say they need just one thing and what they really mean is they need just one thing more.’
    (Rich Mullins – Never Picture Perfect)

Geef een reactie

