De politiek

Gisterenavond bleef ik vrij laat op om het spoeddebat te volgen.

Ik moest denken aan deze woorden van Jezus, toen hij opgeroepen werd voor een spoeddebat:

‘Mijn koningschap hoort niet bij deze wereld…mijn koninkrijk is niet van hier.’

In deze woorden vond ik mijn enige troost, gisterenavond laat.
Ook denkend aan de ramp in Haïti.
Het contrast tussen de beelden van die ramp en de taferelen van gisteren in Den Haag was schrijnend.

Google Earth is gekomen met een filter met nieuwe satellietfoto’s van Haïti, die over de oude kaart gelegd kan worden. Zo is de situatie voor en na de aardbeving te vergelijken en is heel direct te zien wat de gevolgen zijn.
Klik hier voor de applicatie.

Geef een reactie

