Waar Shane Claiborne om bidt

In het mannenblad Esquire (Nederlandse versie hier) verschijnt een artikel van Shane Claiborne, die laatste in Nederland was en een lezing hield voor 200 emerging churchers. Ik was er ook geweest, volgens mij heb ik er niet over geblogd.

Het artikel van Claiborne heeft de titel:  Stel dat Jezus werkelijk meende wat hij riep? (What if Jesus really meant all that stuff?)

Prikkelend genoeg.

De laatste alinea, vrij vertaald, prikkelt ook:

“Tot slot (…), een niet-christelijke vriend vroeg mij laatst of ik geloofde dat hij naar de hel ging. Ik antwoordde: ‘Ik hoop van niet. Ik zou het onmogelijk leuk kunnen hebben in de hemel als jij er niet zou zijn.’
Als wij die in God geloven niet geloven dat Gods genade groot genoeg is om de hele wereld te redden – wel, dan zouden we tenminste om zo’n grote genade moeten bidden.”

[In closing  — I was recently asked by a non-Christian friend if I thought he was going to hell. I said, “I hope not. It will be hard to enjoy heaven without you.” If those  of us who believe in God do not believe God’s grace is big enough to save the whole world… well, we should at least pray that it is.]

One response to “Waar Shane Claiborne om bidt

Geef een reactie

