Raakvlakken

Het is de laatste tijd hier rustig gebleven.

Dat heeft een aantal oorzaken: Ik heb het momenteel moeilijk met Word Press: hij laadt erg langzaam, en vaak als ik er aan toe kom een blogje te schrijven doet hij er zo lang over te laden dat ik het opgeef. Waarom dat is, weet ik niet. Ik heb ook niet de tijd om het helemaal uit te zoeken. Tips van harte welkom.

Twee verschillende aandachtsgebieden vragen deze weken veel aandacht van me. Het eerste is Advent en Kerst. Wij staan opnieuw stil bij de komst van Jezus op aarde, het Licht dat de duisternis van deze dagen doorbreekt. Dit jaar lezen we verhalen uit Genesis en Exodus, over een God die schept en herschept. Die verhalen lees ik in het licht van één van de slotzinnen uit het laatste boek van de Bijbel: Hij die op de troon zat zei: ‘Alles maak ik nieuw!’ – Ik hoorde zeggen: ‘Schrijf het op, want wat hier wordt gezegd is betrouwbaar en waar.’

Het tweede aandachtsgebied betreft de ontwikkelingen van mijn werk als coach. Voor het eerst in mijn leven ben ik bezig met het oprichten van een eenmanszaak, wat ik als boeiend en leuk ervaar. Naast het zakelijke regelwerk moeten er veel dingen bedacht en besloten worden. Bijzonder blij ben ik met een aantal mensen die mij met advies bijstaan en creatief meedenken.

Dat lijken twee totaal verschillende aandachtsgebieden te zijn: op zondag de Adventkaarsen en op maandag de Kamer van Koophandel en domeinnamen. Overvraag ik mijzelf niet?

En dan, bijna uit nood geboren, begint het te dagen: zoek de raakvlakken. Hoe kan wat ik op zondag gezien en geleerd heb mij in de wereld van maandag van dienst zijn? En dan niet alleen als bemoediging voor mijzelf, ook concreet inhoudelijk voor de ander.

Zo ontstaat er, wonderlijk genoeg, nog een aandachtsgebied.

En ik hoorde zeggen: “zie, ik maak alle dingen nieuw”.

One response to “Raakvlakken

  • Benjamin

    Het leven blijft voor iedereen, een pad waar nog niet op gelopen is. Ik ben dankbaar met een man in mijn leven die elke keer nieuwe uitdagingen aangaat en zoekt.

    Grappig dat je nu ook weet te ervaren hoe het is om in de kerk te zitten, niet als een dominee, maar als iemand die door-de-weeks in een totaal ander wereld is.

    Succes met de komende kerst periode. Ik begrijp hoe druk het altijd is en hoe belangrijk het is om het Evangelie over te brengen!

Geef een reactie

