Coachopleiding afgerond

Vanochtend kreeg ik per e-mail de bevestiging dat ik met succes mijn coachopleiding aan de International Coach Academy heb afgerond.

In januari 2009 ben ik begonnen met deze opleiding, een coachopleiding die volledig via internet gegeven wordt. Met een eenvoudig en goedkoop Skypeabonnement volg je seminars, wordt je gecoacht, en je coacht anderen. Daarnaast wordt van je verwacht dat je een research paper schrijft, een paar eigen coachingtools ontwikkelt, en concreet nadenkt over je eigen niche en business plan.

Bijzonder boeiend en stimulerend zijn de contacten met mensen uit heel de wereld, die deelnemen aan seminars en die je leert kennen in de coachingtrajecten. Mijn eigen coach was een jonge zakenman die in Kuala Lumpur woont en werkt. De mensen die ik gecoacht heb (elk voor minimaal 12 “sessies”) wonen in Taiwan, West-Europa, Canada, de VS en Marokko. Ik heb veel mooie momenten van contact en persoonlijke groei mogen ervaren en delen met deze mensen die uit alle windstreken komen, die ik anders nooit ontmoet zou hebben.

Klap op de vuurpijl was de laatste praktijkopdracht: twaalf seminars van anderhalf uur met vijf andere mensen en een professionele trainer (een vaste groep), waarbij iedereen zes maal een coachingsessie van 15 minuten moet leiden, terwijl de anderen (Singapore, India, Canada, VS, Antigua) meeluisteren en feedback geven.

Ik had me nooit kunnen voorstellen hoe effectief en vruchtbaar zo een korte sessie kon zijn. Ook in die sessies heb ik veel mooie dingen zien gebeuren, echte mensen die nieuwe inzichten en concrete richting kregen over echte uitdagingen.

Een wereld die nog meer voor me open gaat is de wereld van coaching en zakendoen op het internet. Onbegrensde mogelijkheden, en nu al groeit mijn netwerk, waaruit de eerste cliënten zich al aangemeld hebben.

Er moet nog veel gebeuren, maar het prille begin is er al.

Ik houd jullie op de hoogte!

En, uiteraard, als je meer zou willen weten over deze ontwikkelingen en mijn coaching, neem gerust contact met mij op.

P.S. Op 07 december om 20.00 CET ontvang ik “virtueel” mijn diploma. Uiteraard vanuit mijn studeerkamer, aangesloten via Skype.

Deal with life

6 responses to “Coachopleiding afgerond

Geef een reactie

