Interapy

Vrijdag zag ik deze rapportage op het journaal over Interapy, een innovatieve website ontwikkeld door de Universiteit van Amsterdam waarmee mensen behandeld kunnen worden voor verschillende psychische stoornissen.

Ik spitste mijn oren, want ik heb net een research paper geschreven voor mijn coach opleiding, en het ging over deze website. Ik vroeg me af of er wetenschappelijk onderzoek gedaan is naar de effectiviteit van e-coaching (online coaching). Dit jaar heb ik kennis gemaakt met online coaching via e-mail en Skype, en ik ben erg onder de indruk van hoe effectief dat kan zijn. Ik maak het vaak mee dat als je op een feest mensen vertelt dat je online coaching doet, ze er een beetje lacherig over doen, alsof je een kwakzalver bent.

Tijdens mijn onderzoek ben ik voor het eerst Interapy tegengekomen; het ontstaan en de werking van deze website vormen de kern van mijn paper. Met de onderzoeken die door de UvA gedaan zijn kan je duidelijk laten zien dat psychotherapie en coaching ook zonder face to face contact resultaten kunnen leveren.

Hieronder de rapportage, hier de paper, als je dat zou willen lezen (Engelstalig).

Vodpod videos no longer available.

3 responses to “Interapy

  • Benjamin

    Gaaf man. Blij dat je bemoediging hebt. Ik kan nu (op school) het paper niet lezen, maar dit doe ik zodra ik thuis kom vandaag.
    Ik zie jou dit helemaal doen! Het is een nieuw concept, maar jij bent de persoon om als eerste erbij te zijn.
    Wanneer ben je klaar met de opleiding?

  • Mirjam Windrich

    Beste Norman,
    Ja, online coaching en therapie zijn zeer effectief. Dat kan ik vanuit mijn online coachingspraktijk ook beamen. Mocht je nog geinteresseerd zijn in andere visies die dit ondersteunen, dan is misschien mijn boek Het succes van online coaching interessant voor je. Het wordt intussen ook gebruikt bij diverse coachingsopleidingen.
    Veel succes en vriendelijke groet,
    Mirjam Windrich

  • Henk van Blijderveen

    De praktijk wijst uit dat mensen er baat bij hebben. En dat is tenslotte de enige graadmeter die echt telt.

    Succes met je opleiding Norman! Ik hoop dat het je mag helpen om anderen tot zegen te zijn.

Geef een reactie

