Mario Been

mario_beenIn Elsevier van vorige week staat een interview met Mario Been, de nieuwe trainer van Feyenoord. Een paar citaten uit dat interview:

Het is wel mijn diep overtuiging dat plezier een voorwaarde is voor prestaties. Ik wil elke dag kunnen lachen, en dat verwacht ik ook van mijn spelers.

Ik was als voetballer gek van het spelletje. Maar in de strijd ging ik niet voor. Ik was nog niet gemakzuchtig, wel flegmatiek. Had een vreselijke hekel aan lopen. Ik heb vroeger alles uitgevreten wat er uit te vreten viel. Als ervaringsdeskundige herken ik nu sneller wanneer een speler geintjes maakt.

Als ik transferbedragen en de salarissen van spelers hoor, vraag ik me weleens af: zijn de verhoudingen niet te scheef getrokken? Iemand als Barack Obama, die de belangrijkste beslissingen in de wereld neemt, verdient een schijntje van het salaris van Cristiano Ronaldo bij Real Madrid. Kan dat wel? De benen van Ronaldo zijn verzekerd voor 100 miljoen. Waar gaat dat over?

Nee, ik ben zeker geen held. Als ze bij mij thuis inbreken, stuur ik eerst mijn vrouw om een kijkje te nemen, vervolgens de Jack Russell, daarna de kinderen en dan ik. Ik weet het, het is niet zoals het hoort, maar een man moet zijn zwakheden kennen.

One response to “Mario Been

  • Henk van Blijderveen

    Norman, ik zou er nog wel even bij vermelden dat je vrouw een deegroller heeft, dat je kinderen op judo zitten en dat de Jack Russell een verschrikkelijk monster is.

    Anders heb je vanavond misschien een inbreker in huis. 😉

Geef een reactie

