Ook Woodstock 40 jaar geleden

Ik raakte zo in de ban van het 40ste jubileum van de maanlanding dat ik Woodstock vergat. Ook veertig jaar gelden, de zomer van 1969. De uitspraak als je je de jaren zestig kunt herinneren, dan ben je er niet geweest heb ik al eerder geplaatst op dit weblog.

In ieder geval: één videoclip van Woodstock: Joan Baez, die om een uur of twee ’s nachts a capella de Negro spiritual Swing Low Sweet Chariot zingt. Knap staaltje zangtalent, en mooi opgenomen – zeker in die omstandigheden.

Swing low, sweet chariot
Coming for to carry me home
Swing low, sweet chariot
Coming for to carry me home

I looked over yonder and what did I see
Coming for to carry me home
A band of angels coming after me
Coming for to carry me home

2 responses to “Ook Woodstock 40 jaar geleden

Geef een reactie

