Vaderdag

Ik heb niet zo veel met dit soort Hallmark-card dagen.

Niet dat ze verkeerd zijn of zo, alleen door omstandighed hebben ze nooit een plek gevonden in ons gezinsleven.

In maart 2009 hebben een aantal webloggers en reageerders uitgewisseld over wat ze mee zouden willen geven aan hun kinderen. Uit een Vaderhart, heette dat.

Het lijkt mij leuk om jullie nu te vragen wat het belangrijkste is dat je van je eigen vader geleerd of gezien hebt. Wat je meeneemt voor de rest van je leven.

Ik kan daar zo antwoord op geven: mijn vader houdt van Jezus.

Ik bedoel dat niet vroom of eng. Alles wat hij is – voor goed en voor minder goed – vindt plaats in dat licht. Daar ben ik nog steeds van aan het leren.

Hoe zit dat bij jou? Je reactie hoeft niet per se christelijk of vroom te zijn………

Vaderdag

2 responses to “Vaderdag

  • Hans

    Mijn vader heeft me geleerd altijd naar het gelijk van de ander op zoek te gaan. In geen enkele situatie waar er sprake is van tegengestelde meningen ligt het gelijk altijd voor 100% bij de een, maar altijd voor een meer of minder deel ook bij de ander. Mijn vader heeft dat nog steeds….. dat hij even vanuit de ander naar de situatie kijkt en dan aangeeft waarom de ander zo reageert als hij reageert.

  • Piet

    . . . hoeft niet christelijk of vroom te zijn . . . hmm. . . Dan zeg ik het zo: Mijn vader heeft me de weg naar het licht gewezen.

Geef een reactie

