Welkom terug!

De periode van pauze houden – ook wat mijn weblog betreft – ligt vanaf vandaag achter me.
Samen met mijn vrouw Cyndi ben ik op vakantie geweest, een bijzondere en feestelijke vakantie.
Wij vlogen (opnieuw) naar Philadelphia om, samen met ons gezin en andere familieleden, een aantal heugelijke gebeurtenissen te vieren, namelijk deze:
Zoon Wil en zijn vrouw Mariana studeerden tegelijk af aan de Rutgers School of Law in Camden, New Jersey.
De verjaardagen van onze inmiddels geëmigreerde schoondochter (vrouw van Ben) Ramona en Cyndi.
Ons vijfendertigste huwelijksjubileum.
Het betrekken van nieuwe woningen door alle drie onze kinderen met hun partners (en kinderen, voor zover van toepassing).
De dagen 139 t/m 163 van het presidentschap van Barack Obama.

Daarnaast hebben we genoten van een flinke dosis quality time met de (o zo snel groeiende) kleinzoons.
Voor (veel) foto’s kijk naar de Flickr widget rechts. Waarschuwing: niet elke foto is (kwalitatief) goed of vleiend!

In de komende dagen hoop ik wat inhoudelijke blogposts te schrijven over dingen die we meemaakten en die mij opvielen.
Voor dit moment beperk ik mij tot een paar korte kreten:

De smaak van fruit en groenten verkrijgbaar in supermarkten viel mij zwaar tegen.
Alcohol blijft erg duur en ingewikkeld verkrijgbaar (Elke staat heeft eigen, unieke, onbegrijpelijke wetten over hoe, waar en wanneer alcohol verkocht mag worden. Je komt er pas achter als je in hoge nood voor een dichte deur komt te staan, of een bord pal vóór schappen vol lekkere drankjes die op een feest aanwezig horen te zijn, met erop de tekst: Alcoholic beverages are not sold on Sunday.)
Philadelphia bloeit en vernieuwt zich.
Thomas Jefferson was een bijzondere man, o.a. omdat hij zo van tulpen hield.
Sommige artsen in Amerika kunnen, gelijk sommige van hun collega’s hier, de neiging hebben slechte gesprekstechnieken te hanteren (wees gerust, dit heb ik uit verhalen – ik heb dit keer geen dokter ontmoet).
Veertien dagen zonder internetverbinding is goed net te doen.
Het doet je goed om warm opgenomen te worden in je kerkelijke gemeente/gezin als je weer thuis komt.

Hier de jongste gezinsfoto, gemaakt op zondag 07 juni in Hickory Run State Park.
Welkom terug, zou ik maar zeggen!

VS mei juni 09 231 nr 2

One response to “Welkom terug!

  • Margreet

    Welkom terug, ik lees graag je weblog, ook al lukt het me regelmatig niet te begrijpen wat je schrijft:)
    Wat ik me afvroeg: hoe is het met de rechtszaak afgelopen (of heb ik dat gemist?).

Geef een reactie

