Verbroedering

Op Koninginnedag plaatste ik de video (Stand by Me) waar Paul Abspoel hier aan refereert. Na de aanslag op die dag heb ik het verwijderd.

Toen realiseerde ik me niet dat de website www.playingforchange.com bestaat, en dat er meer van dit soort songs gemaakt worden. Het is weer een voorbeeld van hoe het internet mensen in verbinding kan brengen. Ik vermoed dat de wereld op de drempel van een verandering (en verbroedering) staat waarvan niemand zich kan voorstellen wat dat gaat worden. Het is te vergelijken met de Verlichting, de Industriële Revolutie, de wereldoorlogen van de 19de eeuw, de jaren 60……

Doe je mee?

Until the philosophy which hold one race superior than another
Inferior, yes finally, and permanent, discredited, and abandoned
Or everywhere is war
Say war
Congo sees war, children are dying

Until there are no longer first class,
second class citizens
of any nations
Until the color of man skin
is of no more significance than the color of his eyes
Everywhere is war
War
Everywhere is war
Killing the brother
war
Destroying the country
War
Or nothing

We don’t need no more war
Some winning, some losing, some dying, some crying, some sick

We don’t need no more trouble
We don’t need no more
We don’t need no more trouble
We don’t need no more trouble
we don’t need no more trouble
We don’t need no more trouble

What we need is love
To guide us and protect us all
If you hope to come from above
Do you get to stop the war
Hmm hemmm
We don’t need no more trouble
We don’t need no more trouble

One response to “Verbroedering

  • abspoel

    Ik kan me voorstellen dat je niet meer ‘in the mood’ voor deze songs was na wat er op Koninginnedag gebeurde. Het is dat ik de ingeving kreeg om die website eens te bezoeken, anders had ik evenmin ontdekt wat hier allemaal nog meer voor moois te vinden is. Ik heb de cd inmiddels besteld!

Geef een reactie

