Buitengewoon

De New York Times van 25 april jl. meldt dat de ruimtesonde Cassini opnieuw spectaculaire foto’s van Saturnus, haar manen en omgeving gemaakt heeft.

Cassini werd in januari 1997 gelanceerd, in juli 2004 bereikte de sonde de planeet Saturnus. Sindsdien maakt de sonde fantastische foto’s van de planeet en haar omgeving, op een afstand van 700 miljoen mijl van onze aarde. Klik hier voor de site van NASA en Cassini voor meer foto’s.

De laatste zin van het artikel trof me:

Tegenwoordig gebeurt het overal op deze aardbol: mensen raken gewend aan en ervaren als doodgewoon wat volkomen buitengewoon is.

Gelijk heeft de schrijver, en dat is ontzettend jammer.
Dat het voor jou en mij vandaag anders mag gaan.

a-tectonic-feast

One response to “Buitengewoon

  • Paul Abspoel

    Mooie foto! Ik denk altijd: als ik nog eens tijd over heb, ga ik me nog eens verdiepen in de astronomie… Ik vind het altijd weer interessant om dit soort berichten te lezen en foto’s te zien.

Geef een reactie

