Held

CNN heeft een serie over helden.

Deze gaat over Jorge Munoz, die elke dag dak- en thuislozen die een avondmaaltijd nodig hebben van het avondeten voorziet. Doet hij nu al vier jaar, elke dag in het jaar.

Hij verdient $750,00 per week als buschauffeur. Zij werkdag begint om een uur of vijf ´s ochtends. Dit werk dat hij ´s avonds doet kost hem $400,00 -450,00 per week. En dan is het eten nog gratis, want hij verzamelt eten dat overblijft van restaurants en dergelijke.

Jorge is immigrant. In de jaren tachtig kwam hij naar New York uit Colombia. Nu zet hij zich op deze manier in voor de samenleving.

Waarom? “Ik heb onderdak, mijn moeder, mijn familie. Alles wat ik nodig heb, alles wat ik wil, heb ik. Deze mensen hebben dat niet. Ik denk dus bij mijzelf: ik kan dit eten verzorgen. Dan hebben ze in ieder geval vandaag wat te eten.”

Geef een reactie

