Stichting Philadelphia

Hieronder een fragment uit Pauw en Witteman van gisteren (19/03/09) met Theo Kralt, voormalig bestuurslid van Stichting Philadelphia. Zoals zoveel grote instellingen van onze tijd, lijkt het er op dat er sprake is van wanbeleid, of slecht bestuur, of hoe je dat dan ook noemen moet.

Dat zal allemaal zo zijn, je kunt je eigen mening vormen over Stichting Philadelphia.

Ik wil een ander geluid laten horen. Mijn vrouw werkt bij Stichting Philadelphia in de Asserstraat in Haarlem. Zij doet fantastisch werk, samen met haar collega’s en de leiding. Het is werkelijk waar onvoorstelbaar hoe zij zich geven voor bewoners en hun families. Zonder groot geld en bonussen. Dit jaar niet eens een kerstpakket. En toch doorgaan. Uit liefde en met grote toewijding.

Deze instelling van Stichting Philadelphia zal niet de enige zijn waar zo gewerkt wordt, maar deze maak ik van dichtbij mee. Vergeet maar de geluiden van deze grote bazen. Het gaat om de gewone mensen die zich geven voor een uitermate belangrijke zaak. Het kan zijn dat ik hier nog een keer over blog.

Voor nu: mijn pet zou niet zo groot kunnen worden dat ik het niet af zou kunnen krijgen voor deze medewerkers van Stichting Philadelphia.

Vodpod videos no longer available.
more about “Stichting Philadelphia“, posted with vodpod
3 responses to “Stichting Philadelphia

  • régine van den broek

    geachte heer/mevrouw

    in mijn beroep als lerares heb ik vaak te maken met gehandicapte kinderen.ik heb veel gehoord over philadelphia,een prachtige instelling.

    wat is er nu van waar dat philadelphia failliet is , niet meer
    bestaat…..??

    ik zoek een regeling voor een moeder van een gehandicapt meisje,voor na haar dood.zij is nu curator.waar moet ik dan zijn?
    bestaat er filadelfia,met een f???
    er zou een philadelphia bewindvoering en vermogensbeheer bestaan(?)
    zoudt U mij kunnen inlichten?bij voorbaat mijn dank!
    régine van den broek

  • Judith van Dijken

    @Régine:

    Ik weet niet precies hoe de financiële status van Philadelphia nu is.

    Wel weet ik dat er een Filadelfia met een F bestaat! Ik werk namelijk voor deze stichting, die haar centrale kantoor in Houten heeft. Deze christelijke stichting is weliswaar kleiner dan Philadelphia, maar biedt ook zorg voor verstandelijk beperkte mensen van alle leeftijden. Kijkt u eens op onze website: http://www.filadelfia.nl/ of mail naar info@filadelfia.nl.

    Overigens is het niet mijn bedoeling u als klant weg te halen bij Philadelphia, ik wilde alleen laten weten dat er inderdaad een Filadelfia ‘met een f’ bestaat!

    Met een hartelijke groet,
    Judith van Dijken

  • Judith van Dijken

    @ Régine:

    Ik weet niet hoe de financiële status van Philadelphia nu is.

    Wel weet ik dat er een inderdaad een Filadelfia (dus met een F) bestaat! Ik werk namelijk voor deze christelijke organisatie, die haar hoofdkantoor in Houten heeft. Filadelfia is weliswaar kleiner dan Philadelphia, maar biedt ook zorg aan verstandelijk beperkte mensen van alle leeftijden. Kijkt u ook eens op onze website http://www.filadelfia.nl/ of mail naar info@filadelfia.nl!

    Overigens probeer ik niet u als klant bij Philadelphia weg te halen, ik wilde u alleen laten weten dat er inderdaad een Filadelfia ‘met een F’ bestaat!

    Met een vriendelijke groet,
    Judith van Dijken

Geef een reactie

