De eerste controle

Vandaag is een drukke (studie)dag geweest. Geen tijd of ruimte gehad om iets inhoudelijks te bedenken.
Nou – dat klopt niet helemaal: ik heb van alles kunnen bedenken, maar nog geen gelegenheid gezien om die gedachten te ordenen en erover te bloggen.
Wat wel leuk spannend was was de eerste pacemaker controle. Je hemd hoeft niet eens uit – alles wordt draadloos afgelezen.

Alles is in orde. Geen enkel probleem, het hart doet wat hij moet doen, omdat de pacemaker doet wat hij moet doen. Dat is en voelt geweldig.
Ik was, uiteraard, benieuwd naar hoe hard dat ding moet werken.
Toen ik daarnaar vroeg, vertelde de laborant dat de pacemaker zich voor 90% in moet zetten om mijn rechter hartboezem goed en efficiënt te laten c.q. helpen kloppen, voor 20% in de rechter kamer.
Met andere worden, hij moet toch behoorlijk hard werken.
Ik voel me net een Prius.

Toyota PHEV

Geef een reactie

