Trotse Amerikaan

inaugurationIk zeg het gewoon: vandaag ben ik een trotse Amerikaanse staatsburger.

Vandaag is een historisch moment in de geschiedenis van Amerika en de wereld, en ik denk dat het een indrukwekkende dag wordt.

Amerika heeft iets. Lastig om uit te leggen, je moet het ervaren. Iets groots, en niet alleen omdat het land gigantisch groot is. Iets onbegrensd. Alles kan, en bijna alles gebeurt. Geen probleem is te groot, het volk zit nooit bij de pakken neer.

Begrijp me goed: ik ben het niet met alles eens, er is veel mis, soms heb je van die echte Amerikaanse toestanden. Maar toch. Vandaag mag een Amerikaan trots zijn, en dat ben ik.

Jullie allemaal een fijne, historische dag toegewenst! Als je mij/ons met een reactie zou willen feliciteren, zou dat mooi zijn. En geniet van de foto’s.

inauguration-2inauguration-3inauguration-4inauguration-5inauguration-6inauguration-7inauguration-8

One response to “Trotse Amerikaan

  • Henk v. B.

    Soms vergeet ik dat je Amerikaan bent Norman. Toevallig dat ik gisteren iets las waarin gezegd werd, dat als je Amerika niet van dichtbij kent, je veel dingen niet goed kunt begrijpen.

    Maar als Nederlander feliciteer ik je van harte! Want Obama lijkt een prima president te worden. Ik hoop dat hij alle changes waar kan maken.

    Gr. Henk

Geef een reactie

