Historische dag

Sowieso omdat, voor het eerst in de geschiedenis, Amerika op het punt staat óf een vrouw, óf een zwarte man te verkeizen tot het hoogste ambt van het land.
Maar ook omdat mijn zoon Ben, voor het eerst in zijn leven, gaat stemmen.
In Amerika.
Voor Obama.
Hij schrijft een weloverwogen en ontroerend weblog over zijn keus. Klik hier om het te lezen.
Goed gedaan, Ben! Ik ben trots op je!

omaopa-visit-phillly-050P.S. Ik vermoed dat al mijn kinderen op Obama gaan stemmen. (Voor de doodstraf en het particuliere wapenbezit, tegen het homohuwelijk. Voor terugtrekking van de troepen uit Irak, voor méér troepen naar Afghanistan. Minder progressief dan men denkt. Kijk hier.)

3 responses to “Historische dag

  • Henk van B.

    Norman, Obama is ook mijn favoriet. Nou ja, favoriet? Ik ben nogal sceptisch over machthebbers van het presidentsformaat. Zoals je zoon al schreef: er komt een nieuwe pagina. Maar hoe die beschreven wordt weten we pas na langere tijd.

    Wanneer Obama net zo veel uitgevoerde changes produceert tijdens zijn ambtstermijn als uitgesproken changes tijdens zijn verkiezingscampagne, dan komt het goed. We zullen maar afwachten.

    Gr. Henk

  • sarah

    well, i just got back from voting and i made my decision in the past week to vote for McCain. and i will say that the only reason i voted for mcCain is because i did a lot of research on Obama’s stance on abortion and his vocal support of the Freedom of Choice Act (which would basically use tax dollars to fund clinics) as well as his refusal to support the act making it illegal to fail to provide medical care to premature infants (thus leaving them to die, which is now a practice in some states) made up my mind.
    i know that it is hard for people to understand why i feel so strongly about this issue, but i truly feel that how we as a society treat the most vulnerable among us (unborn children who have no voice at all) says a lot about who we are. i could not in good conscience vote for someone who was so vocal about abortion being a right of choice.
    however, let me say that i was not happy about casting this vote. i pretty much do not agree with mcCain on anything else, and i hate to think of Palin anywhere near the white house.
    so, that is what i did. i realize it makes me the “black sheep” of the family 🙂 but after much thought and prayer it is what i had to do.

  • Henk Algra

    Nog steeds vind ik het congresbrede standpunt vóór het particuliere wapenbezit onbegrijpelijk.

    In Washington DC kwamen we destijds terecht in een manifestatie vóór particulier wapenbezit (Nation Rifle Association). Zelden heb ik me zó vervreemd gevoeld van mensen als op dat moment.

    Er was grote kritiek op mij als Nederlander (vanwege (abortus en euthanasie), maar het enorme aantal moorden in de USA werd niet mede gezien in het licht van het vrije wapenbezit. Als zóveel mensen een wapen mogen bezitten neem je als overheid een groot risico. ‘De overheid draagt het zwaard niet tevergeefs’ zegt de Nederlandse Geloofs Belijdenis. Maar particulieren moeten daar vanaf blijven!

Geef een reactie

