Barack Hussein Obama

Barack Hussein Obama is nu officieel de presidentskandidaat voor de Democratische Partij. Dit is echt een historisch moment, niet alleen voor Amerika, maar voor de hele westerse wereld, de dominante landen van Europa en Noord Amerika, behorend tot de rijkste en machtigste landen van de wereld. Voor het eerst in de geschiedenis van deze landen heeft een zwarte man een goede kans om het hoogste ambt te bekleden, als ik me niet vergis. En al helemaal wonderlijk in het licht van 11 september en de oorlog tegen het terrorisme.

Barack Hussein Obama. Niet te geloven, eigenlijk. Een prestatie van formaat, en een bewijs van wat mogelijk is in een democratie.

Ik geloof nog steeds dat McCain gaat winnen (let op: ik zeg niet dat ik wil dat McCain wint. Daarover ben ik nog niet uit).

Het gaat nu goed in Irak. Klik hier.

En de Amerikaanse economie trekt – verrassend – aan. Klik hier.

Dit gaat McCain te pas en te onpas gebruiken. Mooi als het kan, lelijk als het moet.

Geef een reactie

