Wat een dag!

Hebben jullie dat ook wel eens?

De dagen waar je, aan het eind van de dag, op terugkijkt en denkt: wacht eens even, vandaag gebeurde er iets!
Gisteren was voor mij zo een dag.
Wat gebeurde er?
Een hele reeks eenvoudige ontmoetingen tussen mensen, ontmoetingen die gekenmerkt werden door kleinschalig, kort en echt contact. Bij een paar van deze ontmoetingen was ik zelf betrokken – en toevallig hoorde ik gisteren van soortgelijke contacten van andere mensen.
Eén persoon neemt het initiatief, toont belangstelling voor de ander, stelt een vraag, biedt hulp aan, bemoedigt. Soms zonder dat een woord gesproken wordt.
Opeens ontstaat er iets tussen twee mensen.
Iets echts.
Iets dat dwars door de dagelijkse sleur heen snijdt.
Iets waar je blij van wordt.
Het overkomt mij niet vaak dat ik op een dag terug kan kijken en een reeks van zulke contacten kan noemen.

Ik denk dat dat aan mij ligt.

Geef een reactie

