De hel

Tijd om dit weblog nieuw leven in te blazen, zo aan het begin van een nieuw schooljaar.
Ik heb meer bezoekers nodig.
Vandaar deze titel.
Ook omdat dit onderwerp terug blijft komen.
Ik weet niet of ik ooit het weblog Real Live Preacher hier genoemd heb.
Een favoriet van mij.
Hij heeft een bericht geschreven over de hel.
De hel waar veel mensen in geloven: een letterlijke vuurzee, die ergens bestaat, waar je naartoe gaat als je geen bewuste keus voor Jezus hebt gemaakt, die eeuwig duurt.
En dan echt eeuwig. Zonder einde, zeg maar. Het houdt never nooit op.
Nog een kenmerk is dat de mensen die in de hel komen de martelingen (voor eeuwig) bewust ondergaan.
Hij nodigt mensen uit die op deze manier in de hel geloven om hem te mailen met de Bijbelse onderbouwing daarvan.
Het is een oprechte uitnodiging – geen uitdaging omdat hij ruzie wil maken.
Hier het weblog, zodat je de discussie kunt volgen, als dit onderwerp je interesseert.
O ja – hij schrijft veel beter dan ik.

One response to “De hel

  • Boele P. Ytsma

    Dag Norman,

    Wonderlijke manier om bezoekers te trekken, met de titel ‘hel’. Misschien is het beter om mensen te vertellen dat het in het Evangelie noch over de hel, noch over de hemel gaat als plekken ver weg ‘in den hoge’, maar over het Koninkrijk van God en wel hier en nu. De hel bestaat immers zeker op aarde. Maar waar we een beetje hemel kunnen scheppen, daar ontstaat het Koninkrijk van God.

    Ik vind het persoonlijk heel jammer dat mensen denken dat het in de kerk vooral gaat over ‘later, als ik dood ben’. Jezus trekt ons steeds weer terug naar: ‘nu, nu ik nog leef!’

    Enfin, ik hoef het jou natuurlijk niet te vertellen!

    Groet,

    Boele

Geef een reactie

