Die nuttige mast

Stel dat je een preek moet maken over deze tekst: Wees niet bedroefd, want de vreugde die de HEER u geeft, is uw kracht.’ (Neh. 8:10)

Maar vreugde lijkt (even) zoek te zijn.

Dan kan het nuttig zijn dat je vastgebonden bent aan de mast.

One response to “Die nuttige mast

  • trijntje

    Ik heb, al weer een paar jaar geleden, ontdekt dat de vreugde van het geloof nooit weg is geweest, niet echt.
    Die vreugde is er gekomen toen ik tijdens een kerkdienst heel erg door God werd aangesproken, de preek ging over zondag 1 van de Heidelbergse Catechismus. Ik werd overspoeld door de zekerheid dat Jezus Christus ook mij had gekocht en betaald met zijn bloed.
    Ik was toen denk ik 17 jaar oud en nu ben ik 53.
    Sindsdien heb ik wel het een en ander meegemaakt en heb ik me zeker niet altijd blij gevoeld. Ook verdrietig, boos, vol vragen.
    Toch heb ik een paar jaar geleden ontdekt dat die vreugde er ergens altijd gebleven is, soms ver weggestopt, zonder dat ik er echt bijkon, overdekt door vragen en verdriet, maar toch.
    Dus toen ik eerder dit jaar deze tekst uit Nehemia tegenkwam sprak die me heel erg aan.

Geef een reactie

