Eric Bibb en schaamte

De laatste tijd ben ik – via Folk Alley (zie widget rechts) – de wereld van de folkmuziek aan het ontdekken. Het streamt nu constant mijn studeerkamer binnen. Ik vind niet alles even leuk, maar een mooie stem en een tekst met inhoud valt mij op. Het is zo rustgevend om, in de auto, of op m’n MP3 speler, naar deze muziek te luisteren. Het zet je ook vaak aan het denken – mooi meegenomen, vind ik.

Hier, en in de lijn van mijn nadenken over het thema schaamte (weet je nog? je schaamt je om wat de ander van je vindt), een lied van Eric Bibb, Don’t let nobody drag you down. Misschien heb je deze woorden vandaag nodig.

You might slide
You might tumble and fall by the road side
Don’t you ever let nobody
Drag your spirit down
Remember you’re walkin’ up to heaven
Don’t let nobody turn you round

Walk with the rich
Walk with the poor
Learn from everybody that’s what life is for
Don’t you ever let nobody
Drag your spirit down
Remember you’re walkin’ up to heaven
Don’t let nobody turn you round.

Some say yes
Some say no
Some wait and see which way the wind blow
Don’t you ever let nobody
Drag your spirit down
Well we’re walkin’ up to heaven
Don’t let nobody turn you round

Well I might say things
Sound strange to you
And I might preach the gospel I believe it’s true
I won’t let nobody
Drag your spirit down
Yes I’m walkin’ up to heaven
Won’t let nobody turn me round

Geef een reactie

