Niet doen!!!

Heel af en toe krijg ik zo een mail. Vandaag weer. Ik ben niet eens klant van de Postbank. Lijkt mij duidelijk dat het hier om “phishing” gaat. Ik kan me niet voorstellen dat iemand hier in trapt, zeker iemand wiens moedertaal Nederlands is. Maar toch lijkt het wat op te leveren voor degene die zo zijn hengel uitwerpt.

Lieve klant van Postbank,

Tengevolge van betreft, voor de veiligheid en integriteit van de post bankrekening wij hebben dit waarschuwing bericht uitgebracht. Het is naar onze aandacht gekomen dat uw post bankrekening informatie geactualiseerd moet worden als deel van onze gaande verder verplichting om uw rekening te beschermen en om het geval van fraude op onze website te verminderen Indien u zou kunnen behagen neem 5-10 minuten uit uw online ervaring en actuliseer uw persoonlijke records bijgevolg dat u zult niet lipen tegen het lijf enig toekomstige problemen met de on line-service.

Eens u uw rekening cijfers hebt geactualiseerd, zal uw Online Rekening dienst niet onderbroken worden en zal verder als normaal gaan.

Begonnen te worden, alstublieft om de schakel beneden te klikken: (hier volgt een URL, waar ik zelf niet op geklikt heb, en voor dit blog eruit gehaald heb. Better safe than sorry.)

Deze instructie is naar iedereen helt klanten gestuurd worden en is verplicht te volgen.
Wij kijken ernaar uit om verdergaan met verzorgen u uitstekende dienst.
Dank u.
De Postbank

One response to “Niet doen!!!

  • Henk Algra

    Ik kreeg vandaag een vergelijkbaar bericht. Van mijn provider met het verzoek mijn wachtwoord door te geven omdat ze anders geen service kunnen verlenen mocht zich onverhoopt een storing voor doen. Ik ben wel gelovig, maar niet goedgelovig, dus maar meteen verwijderd.

Geef een reactie

