Seminar “Je plek (her)vinden”

Ik heb iets goed te maken.

Gisteren verzorgde ik een seminar op de zomerconferentie van New Wine. Het seminar had als titel “Je plek (her)vinden”. De bedoeling was om, aan de hand van het boek van Robert Clinton, The Making of a Leader, deelnemers in de gelegenheid te stellen nuchter en concreet na te denken over hun leven, op zoek naar de rode draden en leerprocessen die aanwezig zijn. Allemaal met het oog op wat we door willen geven aan de volgende generatie.

Een en ander ging anders dan verwacht. Bijvoorbeeld: vorig jaar had ik ongeveer tachtig bezoekers op mijn seminar. Ik maakte nu 100 kopietjes van de oefeningen – dat zou dus genoeg moeten zijn. Opeens zaten er bijna 300 mensen. Door de veranderde omstandigheden raakte ik een groot deel van mijn verhaal kwijt, in mijn beleving.

Ik heb beloofd eea op mijn weblog te zetten, zodat deelnemers die dat willen alsnog de oefeningen kunnen downloaden en het boek van Clinton bestellen. Het kan zijn dat ik ook inhoudelijk eea op het weblog zet.

In ieder geval: als je aanwezig was op het seminar en, na fanatiek gegoogled te hebben hier terecht bent gekomen: welkom op mijn weblog! Fijn dat je er bent, en, nogmaals, het spijt me dat het een beetje rommelig was op het seminar.

Ik heb een pagina gemaakt waar je eea kunt (her)vinden van het seminar. Dat zie je boven op dit weblog, onder de kop “New Wine Seminar: Je plek vinden”. Als je iets mist, of een vraag of opmerking hebt, voel je vrij om te reageren.

Ik heb wel een aantal positieve reacties op het seminar gekregen, waar ik blij om ben. Dank daarvoor!

2 responses to “Seminar “Je plek (her)vinden”

  • Henk Algra

    Als ik het schema bekijk wordt het allemaal steeds prettiger als je ouder wordt. Is het nu zo dat als je je pensioen haalt, dat je dan aan het vieren toe bent gekomen?

    Er zit in het schema enerzijds de denklijn van bijvoorbeeld Erikson, maar aan de andere kant herken ik ook wel wat van de levenslijnen van de antroposofie.

    Maar ik ben wel benieuwd wat de auteur nu precies bedoelt met al die stappen (‘dan had ik maar naar de conferentie moeten komen’).

    En wat bedoelt hij met de vorming van je karakter? Is dat (bij hem) iets anders dan persoonlijkheid, of valt het samen?

  • Trijntje

    Ik was wel op New Wine, (een geweldig feest vind ik dat elk jaar weer), maar was niet op je seminar. Één van mijn reisgenoten wel. Ze zei dat het anders was dan ze had verwacht op grond van het programmaboekje, maar ze vond het heel zinvol.

Geef een reactie

