Zomerconferentie New Wine

Gisteren was ik daggast op de zomerconferentie van New Wine. De regen goot met pijpenstelen uit de hemel. Net als vorig jaar. De gedachte kwam niet eens in mij op om daar geestelijke lessen uit te halen (het ND deed dat wel). Ik was al lang blij dat ik, na vijf minuten onderweg te zijn, toch terug naar huis ging om mijn vergeten paraplu op te halen. Want Walibi (accent op de tweede lettergreep. Wist jij dat? Ik niet. Toch een rare taal, dat Nederlands.) World is een groot terrein, en voordat je bent waar je wezen moet word je, zonder plu, kletsnat.

Wat ik leuk vind aan zo een dag is de verschillende mensen die je daar ontmoet. Mensen die je al lang niet meer hebt gezien of gesproken, mensen die je helemaal niet zou verwachten op een conferentie van New Wine. “Wat doe jíj hier?”

James McMillan, bijvoorbeeld. Bassist. Kan erg goed spelen, en geniet er ook zichtbaar van.

Hij is Amerikaan. Komt uit New York. Is op latere leeftijd christen geworden in Redeemer Presbyterian Church, de gemeente van Tim Keller. Heeft daar een Nederlandse vrouw ontmoet, die tijdelijk in New York verbleef. Zij raakte verliefd op elkaar, hij verhuisde naar Amsterdam om met haar te trouwen. Ik weet niet eens meer hoe hij in contact met mij is gekomen (gegoogled, of zoiets), maar zij vroegen mij om, samen met dominee Chris van Andel uit Amsterdam, voor te gaan in hun trouwdienst. Ik heb de preek gehouden, in het Engels, omdat er veel familie van hem aanwezig was. De dienst werd gehouden in de Engelse kerk op het Begijnhof in Amsterdam. Sindsdien heb ik hem niet meer gesproken.

Daar staat hij dan te rocken op het podium van New Wine.

Leuk.

Geef een reactie

