Afdingen

Sinds een jaar of vijf (eigenlijk vanaf de laatste verhuizing, toen ik besloot om het consequent te doen), probeer ik altijd, bij de wat grotere aankopen wat van de (vaste?) prijs af te dingen. Het lukt bijna altijd, zonder al te veel moeite.
Ook gisteren. Wij hebben een nieuwe televisie gekocht (ik treed niet in detail over waarom dat nodig(?) was, behalve dat het te maken had met ouder wordende ogen), en met de simpele vraag aan de kassa “ik neem hem zelf mee naar huis en ik installeer hem ook zelf, kan er (dus) iets van de prijs af?” was hij gelijk 5% goedkoper. Als je beleefd vraagt, een enigszins redelijk reden bedenkt, en geen stennis schopt als je je zin niet krijgt, is het zeer de moeite waard.
Schroom niet. Doen.

Geef een reactie

