Sonrise en de trofee

Het was een van die verrassende momenten waar ik het gisteren over had waardoor je het gevoel krijgt: dit is toch wel allemaal de moeite waard.
Sonrise 2008 op de Meerweg werd afgesloten door een barbecue en – eigenlijk de grootste hit van de avond – een pannakooi, waarbinnen een Pannatoernooi gehouden werd. Ik ga hier niet uitleggen wat Panna is. Klik hier als je daarover meer wilt weten.
Het winnende team bestond uit mensen van verschillende leeftijden, inclusief de vader van één van de jongens. Toen ze de trofee in ontvangst namen, deelden ze mee dat het hele team de trofee wilde schenken aan de Petrakerk, als dank voor het organiseren van Sonrise. Plechtig werd het overhandigd aan een vertegenwoordiger van de kerk, met het verzoek de trofee een ereplaats in de kerk te geven.
Het was één van die momenten die snel voorbij kunnen gaan en vergeten kunnen worden, maar het bleef bij mij hangen. Ik werd er zelfs wakker mee, vandaar dat ik er nu over blog.
In dat ogenblikje ervaar je zo mooi de geest van Sonrise: alle leeftijden, sport, competitie, goede sfeer, beleefdheid, dankbaarheid.
Ik stel voor dat we die trofee op de doopvont plaatsen.

One response to “Sonrise en de trofee

Geef een reactie

