Warren Buffett en Prediker

Nu Hemelvaart achter de rug is, mag ik me storten op de dienst van komende zondag (om het maar niet te hebben over de trouwdienst van morgenmiddag, waarin ik ook voorga).

Het wordt weer Prediker, 12:1-8, over “eindigheid”. De zoektocht naar de “clue” is al begonnen. Een leuk citaat van Warren Buffett (als je niet weet wie hij is, klik hier):

‘Ik heb het idee opgegeven om Berkshire Hathaway ook na mijn dood nog te leiden – en daarmee mijn hoop het principe ‘thinking outside the box’ een hele nieuwe betekenis te geven.’

Echt een doordenkertje.

Ook een intrigerend citaat van hem…
“Should you find yourself in a chronically leaking boat, energy devoted to changing vessels is likely to be more productive than energy devoted to patching leaks.”

(Als je ontdekt dat je in een boot zit die systematisch lekt, dan kan je beter je energie besteden aan het vinden van een andere boot dan het oplappen van de oude boot.)

One response to “Warren Buffett en Prediker

Geef een reactie

