Claimcultuur

Het is nu al een tijd geleden dat ik jullie iets bericht heb over de claim waar ik mee aan het stoeien ben.

Klik hier voor de hele achtergrond. Waar het op neer komt is dit: een vrouw is op de stoep voor mijn huis in Philadelphia gevallen, heeft haar pols gebroken, en eist geld van mij, als eigenaar van het pand en wettelijk verantwoordelijk voor het onderhouden van de stoep. Dit proces kán mij het huis kosten.

Mijn advocaat heeft goed werk gedaan, ondanks het feit dat die mevrouw en haar advocaat niet graag met de nodige informatie komen. Alles duurt erg lang.

Het verhaal is ondertussen bekend: zij is gevallen, maar zij heeft maar een eenvoudige botbreuk geleden, een middenhandsbeentje (het vijfde: zoiets zal het zijn geweest. Vind ik leuk vanwege mijn achtergrond als röntgenlaborant). Zij is een dag of twee thuis gebleven, hoefde niet geopereerd te worden, er is verder geen blijvend letsel- zij werkt weer gewoon. Er ligt nog een rekening van het ziekenhuis, maar dat bedraagt een paar honderd dollar. Niet veel aan het handje dus……

Mijn advocaat is nu aan het onderhandelen om tot een schikking te komen. Dat lijkt ook te gaan lukken, want met dit verhaal krijgt ze geen jury zo ver dat ik (tien)duizenden dollars zou moeten betalen vanwege “ernstig lichamelijk, emotioneel en sociaal leed”. Maar dat onderhandelen gaat ook traag. Wij wachten af.

Geef een reactie

