Ik heb anders niemand

Afgelopen weekend werd een “Seeds of Compassion” Conferentie gehouden in Seattle, Washington.
Aanwezig waren, o.a., de Dalai Lama en Bisschop Desmond Tutu. Ik heb wat stukjes bekeken, en Bisschop Tutu blijft voor mij een indrukwekkende man Gods.

Hier een vrije vertaling van zijn woorden aan de aanwezigen. Hij sprak met de stem van God. En God zegt tegen ieder van ons:

Als Ik niet, elk moment van de dag, rustig mijn levengevende adem in jouw longen zou blazen, dan zou je ophouden te bestaan. Je bent zo kostbaar. Je bent de enige die Mij kan helpen Mijn liefde en medeleven door te geven. Alsjeblieft, help Me. Mijn wereld is gebroken en is zeer kwetsbaar. Het heeft compassie en tederheid nodig. Het heeft jou nodig, die Mijn levensadem in je draagt. Alsjeblieft, geef Mijn tederheid en compassie door. Help Mij Mijn gewonde wereld te genezen. Ik heb anders niemand.

Geef een reactie

