Mr. Bush helpt mij

Ik weet niet of jullie van de Economic Stimulus Act of 2008 hebben gehoord.
Een poging van President Bush en het Congres om de Amerikaanse economie een stimulans te geven en en eventuele recessie tegen te houden. (Dit jaar worden er verkiezingen gehouden, voor het geval je dat nog niet wist. Om een idee te geven hoe snel dat gegaan is: op 7 februari werd dit wetsvoorstel aangenomen door zowel de Senaat als het Huis van Afgevaardigden. Op 13 februari werd het ondertekend door de President!)
Wat het inhoudt is dat elke belastingbetaler maximaal $600,00 van de overheid krijgt, gratis en voor niks.
De bedoeling is dat dit geld uitgegeven wordt, waardoor de economie een stimulans krijgt.
Ik heb dit idee altijd niks gevonden. Het is te weinig, te laat, pakt de echte problemen niet aan, en stimuleert mensen om alleen maar meer te consumeren.
Tot gisteren,toen ik een brief van de IRS kreeg: ik heb ook recht op deze teruggaaf.
Nu mag ik nadenken over wat ik met dit geld ga doen.
Tien procent naar de kerk?
Mijn advocaat betalen?
Wat zou George Bush willen?

Wwjb_design

Geef een reactie

