Weekje weg

Ik heb besloten om er een weekje tussenuit te gaan.
Niet dat ik burnout, overspannen of uitgeput ben (eigenlijk voel ik me vrij goed!) – gewoon behoefte aan een andere omgeving, nieuwe indrukken, warm weer, zon, een paar aaneengesloten vrije dagen. Je snapt het wel.
Ik loop er al een paar weken mee rond: wat moet het worden, waar, wanneer.
Allerlei mogelijkheden doen zich voor: Spanje, Canarische Eilanden, Colorado, Californië.
In ieder geval: geen Center Parcs in Nederland! Alleen al de gedachte….
Vorige week kreeg ik (toevallig) een mail van een vriend van mij die in Accra, Ghana, woont.
Zo eentje waar je meteen weer de boel oppakt, ook al heb je elkaar in geen 10 jaar gezien. Zo eentje waardoor je bemoedigd wordt, gewoon door met hem op te trekken.
En toen ging het goede lampje branden….
Er moest e.e.a. geregeld worden, maar dat is inmiddels gelukt.
Het gele boekje (twintig jaar geleden voor het laatst zo een boekje gezien!) met prikjes voor (of tegen!) Gele Koorts, DTP en cholera. Vluchten geboekt (KLM) en visumaanvraag gedaan (via reisbureau en www.visum.nl). Malariapillen opgehaald (ook weer een herinnering uit het verleden).

Ik vind het wel spannend, maar ik heb er heel veel zin in, om weer in West Afrika te zijn en, in het bijzonder, de wereld van de Afrikaanse zending in deze tijd te ervaren.
Want het zal vast en zeker anders zijn dan twintig jaar geleden.
Maar ik ben nu ook anders.
Over twee weken dus: berichten uit Accra!

accra.jpg
Geef een reactie

