Calvijnlied

Het Nederlands Dagblad bericht:

Calvijn
Volgend jaar
wordt wereldwijd herdacht dat (Johannes) Calvijn vijfhonderd jaar geleden werd geboren.
De Federatie van Zwitserse
Protestantse Kerken en de Wereldbond van Hervormde Kerken
roepen christenen
wereldwijd op om liederen in te sturen die kunnen gaan fungeren als officieel
Calvijnlied. Het moet geschikt zijn om te zingen in verschillende talen, en
gemakkelijk zijn aan te leren. Ook moet het lied staan in de reformatorische
liedtraditie, en dus gebaseerd zijn op de Bijbel, aldus de organisatoren van
het herdenkingsjaar.

Als fan van de Rock ‘n’ Roll, dacht ik: er moet vast een rocksong al geschreven zijn dat het "calvijnlied" zou kunnen worden. Ik heb een paar titels kunnen bedenken. Ze komen niet rechtstreeks uit de bijbel, maar de strekking is wel reformatorisch. Heb jij ook suggesties? Ik ben benieuwd! (Het moet wel reformatorisch zijn – wij willen niets te maken hebben met die arminiaanse rebellie tegen Gods soevereiniteit. Knockin’ on Heaven’s Door, My Sweet Lord en Let it Be vallen dus af.)

From the Beginning  Emerson Lake and Palmer
Bad to the Bone  George Thorogood
Mysterious Ways  U2
Heart of Stone  Rolling Stones

One response to “Calvijnlied

  • Jan

    hoi norman
    bij R&R begon ik al hard te lachen. maar bij de stoons hàd ik het niet meer! ik d8 dat ik niet meer bij kwam. ik moest meteen aan “sympathy with the devil” denken (of heet dat presies).
    en nee! arminiaans! dat is zoiets als vloeken in de refo-kerk….

Geef een reactie

