Ohio en Texas

Op een of andere manier denken mensen dat ik een mening heb
over de Amerikaanse presidentsverkiezingen die zij willen horen. Gisteren er herhaaldelijk
naar gevraagd. “Wat denk je?”
Ik heb nu bijna 31 jaar buiten Amerika gewoond. Ik ben niet “in
touch” met de cultuur daar, en mijn mening over dingen américain zou niet meer
waard moeten zijn dan die van, zeg maar, Charles Groenhuizen of Maarten van
Rossum. (Voor het geval het je niet opgevallen was, Groenhuizen is nu
overwegend positief over Amerika, van Rossum (deze van Rossum) blijft cynisch
en negatief (overwegend).
Maar goed. Ik vind de aandacht wel leuk…..
En, zoals het een goede dominee betaamt, gebrek aan ervaring
is geen reden om niets te zeggen (wanneer heb je voor het laatst een dominee horen praten over zijn/haar ervaring met God?…;-). 
Gisterenavond heb ik steeds voorspeld dat Hillary Ohio en
Texas zou winnen.
Dat is uitgekomen.
Mijn eerdere voorspellingen waren dat Guiliani het niet zou
halen, een rijke, blanke man zou het worden voor de Republikeinen. Gisteren werd
het officieel: McCain is de kandidaat voor de Republikeinen.
Ik had ook voorspeld dat de Democraten ook voor een blanke,
rijke man zullen gaan.
Daar blijf ik nog even bij.
Op de korte termijn gaat Hillary het van Obama winnen, het momentum ligt nu bij Hillary, en zij zal van Obama – hoe zeg je dat? – mincemeat maken.
En in november wint McCain.
Voor wat het waard is.

Primariy_texas

Geef een reactie

