Real Life

Ik neem aan dat dominees en andere hulpverleners dit regelmatig ervaren, maar het blijft mij een wonder.

Gedurende de afgelopen 48 uur ben ik vrij intiem toegelaten tot (delen van) de levens van zeven of acht mensen.
Uit allerlei hoeken en gaten van de samenleving.
Eén persoon die mij vond door te Googelen – waarop weet ik niet. Zomaar. Ik weet niet eens wie het is.
Uiteenlopende problemen, spanningen, teleurstellingen, vragen.

Daar wordt je stil van.
Het leed.
Het voorrecht om erbij betrokken te mogen raken.
Dankbaarheid voor wat God je gegeven heeft en ook nog geeft.
Het besef van afhankelijkheid, dat Hij de bron moet zijn, ook voor deze mensen.
Anders kom je er niet uit.
"Hulpvrager" en "hulpverlener".
Niemand.

Geef een reactie

