Claimcultuur 8

Gisterenavond het eerste inhoudelijke gesprek met de advocaat.
Ik moet zeggen dat ik bij hem een goed gevoel heb.
Gewoon een mens, je kunt er makkelijk mee praten, wel (voor zover ik dat kan overzien) vakkundig.
Ook realistisch.
Belooft me geen wonderen.
Het lijkt er wel op dat hij de beheerder van mijn pand als "medeaangeklaagde" aan wil wijzen.
Hij is van mening dat, ook al is er geen ondertekende overeenkomst m.b.t. zijn werkzaamheden voor en verantwoordelijkheden naar mij, er wel degelijk sprake is van een relatie waarbij hij ook verantwoordelijk gesteld kan worden voor het onderhoud van de stoep en het regelen van zaken als, b.v. verzekeringen.
Dat betekent dat ik nu, o.a., z.s.m. een andere beheerder moet zien te vinden.

Ik merk wel dat dit voor mij ook een geloofskwestie is.
En dat Prediker wel degelijk actueel is: Ook al is een mens bij alles wat hij heeft bereikt bekwaam te werk
gegaan, met wijsheid en kennis van zaken, hij moet het iemand geven die er
niets voor heeft gedaan.

Het buikgevoel wat je krijgt als je dit leest is: Nee, hé. Shit.
Je verstand moet het overnemen en zeggen: maak je geen zorgen over jezelf en over wat je zult eten of drinken.
Met allebei moet je leren leven.

Geef een reactie

