Trouwdienst

Ik hoop dat jullie van de foto’s en verhalen van deze dagen genoten hebben.
Ik weet niet of ik de aanleiding voor al deze gezelligheid heb genoemd.
Het is namelijk zo dat onze zoon Ben (28) op zaterdag 29 december a.s. gaat trouwen met zijn Ramona.
Zij zijn lid van de Hilversum International Christian Center, een Engelstalige kerk in Hilversum.
In die kerk trouwen ze ook, om 17.00u in de middag. Als je erbij zou willen zijn, klik hier voor routebeschrijving.
Op dit soort dagen wil ik graag vader zijn, in plaats van "dominee".
Als ik eerlijk ben, snap ik niet dat domineesvrouwen het pikken dat hun domineeman hun eigen kind doopt, belijdenis laat doen of trouwt. Maar dat is misschien voer voor een ander blog.
Ik heb dat min of meer vol kunnen houden, maar de voorganger van Ben en Ramona is weg, en ze konden niemand anders vinden.
Ik heb me vrij gevoeld om de taak van voorganger in deze dienst op me te nemen.
Dat doe ik met veel plezier, het is mij een voorrecht om dit te mogen doen.
De dienst zal in het Engels zijn.
Dat is spannend, want het is erg leuk om gebruik te mogen maken van je moedertaal, maar het valt me altijd wel even tegen. Ik moet vaak naar woorden zoeken, en mijn familie maakt de opmerkingen dat het soms erg beholpen Engels was.
Maar goed: we gaan ervoor.
Wij hopen op een heel mooie dag met elkaar.
Trots zijn we op Ben en Ramona en we wensen hen een gezegende en prachtige dag toe!

Kerst_2007_074

One response to “Trouwdienst

  • Henk

    We wensen jou en je familie en speciaal Ben en Ramona een goede en gezegende dag toe, Norman!
    In je blog zit overigens de dubbelheid die ik als zoon van een dominee ook zo heb ervaren. We hebben overwogen dat onze eigen Amsterdamse predikant onze trouwdienst zou leiden. Toch hebben we daar toen niet voor gekozen.
    En we merkten enerzijds dat het voor mijn vader spannend was (had hij niet een meer ontspannen rol kunnen hebben?). Aan de andere kant vond hij het erg mooi om de trouwdienst van zijn zoon (en schoondochter, uiteraard) te leiden. Bovendien hoorden we tijdens die trouwdienst dat het ook de trouwdatum van mijn grootvader (naar wie ik genoemd ben) was. Dat had een niet-familielid niet als bijzondere waarde kunnen toevoegen…
    Wat mijn moeder er van vond heb ik toen niet gevraagd. Ze heeft het volgens mij niet ervaren als ‘iets moeten pikken’. Ik denk zelf dat ze het erg mooi vond.

Geef een reactie

