Claimcultuur 6

Gisterenavond heb ik de knoop doorgehakt.
Een advocaat in de arm genomen.
Deze. Ziet er streng uit, hé?
Hij is de vader van een klasgenote van mijn kinderen.
(Toen ik hem mailde, moest hij eerst even nagaan of het geen "phishing" was. De woordenspelen met "viss" en "vis" laat ik achterwege.)
Hij zit al dertig jaar in het vak, en zijn tarieven zijn zeer redelijk te noemen.
Toen ik hem vroeg waarom dat was, vertelde hij, o.a., dat hij een korting geeft aan klanten die niet verzekerd zijn. Vind ik mooi.
Hij heeft beloofd zijn best te doen, en ook volkomen eerlijk te zijn tegenover mij. Stel ik ook op prijs.
Wij gaan nu dit avontuur aan.
Ik moet zeggen dat het best goed met me gaat, wat dit hele gedoe betreft. Het is iets wat gewoon op de achtergrond aanwezig is, maar niet op een vervelende manier. Iemand heeft me van de week Psalm 16 gegeven als bemoediging, een mooie psalm: HEER, mijn enig bezit, mijn levensbeker,
u houdt mijn lot in handen.

Morgen heb ik drie diensten, allemaal met een ander karakter.
Een andere soort kogel door de kerk……..

Geef een reactie

