Claimcultuur 5

De afgelopen dagen ben ik in contact met een aantal advocaten geweest.
Een wereld gaat voor je open.
Net als dat je een arts of een makelaar krijgt of neemt: je weet niet of hij/zij echt datgene kan leveren wat beloofd is. Dat weet je pas na afloop en als je al betaald hebt.
Veel hangt af van indrukken en emotionele factoren.
Gelukkig ben ik enorm geholpen door mijn kinderen, wiens professoren behulpzaam zijn geweest.
Gisterenavond laat heb ik lang gesproken met een advocaat die doorvroeg en als doel vooropstelde het beschermen van mijn financiële belangen.
Hij is van mening dat de advocaat van de aanklaagster wat fundamentele fouten heeft gemaakt (die ik hier niet noem zodat hij daar niet achter komt) die in mijn voordeel zouden zijn. De kans dat de beheerder van het huis aansprakelijk gesteld kan worden voor mijn financiële schade is ook reëel.
Goede vorderingen dus.
Met een beetje geluk mag ik begin volgende week de eerste gelden overmaken.
Vraagt wel tijd, aandacht en emotionele energie, in deze drukke periode van het jaar.
Gelukkig hoef ik niet te stressen over de vraag of ik mag tutoyeren.

Geef een reactie

