Claimcultuur 2

Luycken
Gisteren heb ik een advocaat gesproken en contact gelegd met een andere advocaat.
Voor waarom, klik hier.
Het wordt sowieso duur: voor de ene advocaat betaal je $1000 om hem in de arm te nemen, en daarna $200 per uur. Ik begreep dat de andere $300/uur rekent.
Wel duidelijk is dat ik dit serieus moet nemen.
Ik ben voor de wet verantwoordelijk voor het onderhoud van de stoep.
De mevrouw is op mijn stuk stoep gevallen, waarschijnlijk heeft ze foto’s van hoe het er toen uitzag. Want het is inmiddels gerepareerd (door wie, weet ik niet).
De belangrijkste vragen met betrekking tot de hoogte van de claim gaan over de aard van het letsel en de blijvende gevolgen.
Ik ben hier nu dus een stuk somberder over dan wat ik gisteren was.
Ik denk dat ik er serieus rekening mee moet houden dat een (grote) hap uit dit appeltje genomen wordt (alleen al om de advocaat te betalen!).
Dit levert gelijk een paar vragen op:
Hoe belangrijk is geld nou werkelijk voor mij? Stel dat ik hierdoor flink wat geld kwijt ben?
Geloof ik nou echt dat God voor mij en mijn oude dag zorgt? (want daar was dit huis voor bedoeld.)
Laat ik deze omstandigheden deze komende feestdagen bederven?
Stof tot nadenken.
Geloof en praktijk.

2 responses to “Claimcultuur 2

Geef een reactie

