Geef

Dit is de eerste in een serie die Geef heet.
Citaten uit het boek Geef en verander de wereld van Bill Clinton.

Het eerste citaat is van Warren Buffet, een van de rijkste mensen ter wereld.
In 2006 maakte hij bekend 37 mijlard dollar te schenken aan liefdadigheidsorganisaties, waaronder de Bill and Melinda Gates Foundation (onder het motto: ik ben rijk geworden omdat andere investeerders vonden dat ik hun geld beter en doeltreffender kon investeren dan zijzelf. Precies zo kunnen Bill en Melinda mijn geld beter uitgeven dan ik dat kan.).

Mijn gift stelt niets voor. Ik kan alles hebben wat mijn
hartje begeert met minder dan 1 procent van mijn rijkdom. Ik ben op het juiste
moment in het juiste land geboren, en mijn werk is onevenredig goed beloond in
vergelijking met dat van leraren en soldaten. Ik geef gewoon terug wat ik
teveel heb gekregen en wat voor mij geen waarde heeft, maar voor
anderen veel
kan betekenen.
De mensen voor wie ik echt bewondering heb, zijn de kleine donateurs die een film of een etentje
laten schieten om mensen in nood te helpen.

En Clintons opmerking: Als we allemaal zouden denken en doen als Buffett, zou de
wereld er een stuk beter uitzien.

Buffett_gates

Geef een reactie

