Happietaria

Gisteren heb ik gegeten in de Happietaria van Amsterdam
Hier.
Happietaria is een tijdelijk restaurant dat geld inzamelt voor het
goede doel. Happietaria draait zoveel mogelijk op vrijwilligers en
sponsoring.  De hele winst en alle giften (bovenop de basisprijs) gaan
naar het goede doel, na een verdubbeling van ICCO en
de Wilde Ganzen (!!!).  Happietaria’s worden opgezet door studenten
(van vaak de christelijke studentverenigingen) uit desbetreffende stad,
en gesteund en begeleid door Stichting Happy Gift.

De opbrengst van Happietaria Amsterdam gaat dit jaar naar drie projecten, die allemaal met water te maken hebben.
Er was een mooie ambiance, inclusief professionele live jazzmuziek, het eten was best prima en het gezelschap gezellig.

Zoals je merkt, ben ik nog steeds bezig met nadenken (en iets doen, als het kan) over zaken rondom gerechtigheid, rentmeesterschap en zorg voor deze wereld en haar bewoners.
Ik ben begonnen met het boek van Bill Clinton: Geef, en verander de wereld.
Deze week zal ik een blogserie beginnen met citaten uit het boek.

2 responses to “Happietaria

  • Hanne

    Grappig, toen ik studeerde werd net de eerste keer Happietaria opgericht en daar heb ik toen nog (een beetje) aan meegewerkt. Wist eigenlijk niet dat het nog steeds bestaat! Het ziet er wel iets professioneler uit dan destijds 🙂

  • Ben

    Ik benieuwd naar jouw citaten & ideeën erover!

Geef een reactie

