Evel Knievel

Evel Knievel is gisteren overleden aan de gevolgen van alcoholisme. Hij is 69 geworden.
Hij was vooral bekend door zijn langeafstandssprongen op de motor.
De meeste stunts deed hij tijdens de jaren ‘ 60 en die zorgden voor veel verwondingen.
Hij wordt veelvuldig vermeld in het Guinness Book of Records.
Een van zijn records is het breken van veertig botten.

Hij is, in mijn beleving, onlosmakelijk verbonden met mijn tienerjaren.
Dames en heren: puur Amerika!

4 responses to “Evel Knievel

  • Henk

    Dat slot intrigeert me, Norman: puur Amerika. Wat vind je aan deze beelden zo typerend voor de USA? (die muziek vind ik overigens prachtig!).
    Inderdaad, ik ging met deze beelden in mijn hoofd op reis door de USA. Maar ik kwam een heel ander Amerika tegen. Helemaal niet zo ruig. Veel rustiger dan ik dacht, zelfs in de steden. Misschien zelfs saai. Met wel een donkere keerzijde: de vele achterstandswijken.
    Overigens: ik hoop voor deze Evert Knievel (verre familie van Andries Knevel?) dat hij niet tot de miljoenen onverzekerde Amerikanen behoort.
    Aan de andere kant zet het verhaal over de vele botbreuken mijn gevoel voor solidariteit onder druk….. Moeten we aan zo’n bewust destructieve levensstijl mee betalen?

  • Norman

    @Henk: het is een doel van mij dat lezers van dit weblog zich af en toe afvragen: wat bedoelt hij te zeggen…;-)
    O.a. bedoelde ik te zeggen: alleen in de USA vind je dit soort dingen: voor wat betreft wat en hoe aangepakt.
    Niet dat dit de Amerikaanse cultuur vertegenwoordigt.

  • DJ

    Op ‘zijn eigen website’ valt nog een hoop te zien: http://www.evelknievel.com/

  • Hinke

    Heb hem een paar weken terug nog gezien bij Hour of Power met een mooi getuigenis..

Geef een reactie

