Kiva 2

Ik heb het gedaan.
Me aangemeld bij www.kiva.org, bedoel ik.
Na een beetje rond te snuffelen op de site heb ik ook twee
leningen gedaan.
(De site heeft het nu zo druk dat je (tijdelijk) niet meer dan $25 p.p. mag lenen.)

Zoals je zou kunnen verwachten: één aan een vrouw in
Nigeria.
Iyabo
Iyabo Adesat. 38 jaar oud, woonachtig in Lagos.
Zij handelt sinds 2002 in papier.
Wat zij nodig heeft is $400.
Dat is, per vanochtend, rond. Ik kan me voorstellen dat dit een mooie dag voor haar wordt.
De bedoeling is dat zij er nu 8 maanden over doet om de
lening terug te betalen.
Klik hier voor webpagina.

Shavkat
De tweede betreft Shavkat Tohirov, uit Tadzjikistan.
Hij heeft $200 nodig om voer te kopen voor zijn schapen,
waarvan hij vijf heeft.
Klik hier voor webpagina.

Het leek mij interessant om twee verschillende projecten te volgen: man/vrouw, stad/platteland, Africa/Azië. Ik ben benieuwd.

(’s MIddags: inmiddels is de lening aan Shavkat ook rond! Dat gaat snel! Ik laat een venster van Kiva in de zijkolom staan, je kunt andere entrepreneurs volgen. Het gaat om wat ze nog nodig hebben om de lening te krijgen die ze nodig hebben.)

Een groot voordeel nu is dat de dollar laag is.
Voor ons zijn de leningen dus goedkoper.
Ik hou jullie op de hoogte.

5 responses to “Kiva 2

Geef een reactie

