Het fenomeen Weblog

Weblog
Op het internet vind je 110 miljoen weblogs
.
Elke dag komen er 120.000 weblogs bij.
(Wist je dat God een weblog heeft? Klik hier.)
150 miljoen nieuwe berichten worden elke dag geplaatst .
Dat terwijl het woord "Weblog" maar tien jaar bestaat.
Veel weblogs zijn een kort bestaan beschoren.
Gemiddeld drie maanden.

Persoonlijk geloof ik dat de weblog binnen vijf jaar passé zal zijn.
Wij die weblogs onderhouden zullen dan iets heel anders voor in de plaats hebben.
Ik ben benieuwd.

Nog een andere gedachte: nog weinig dominees hebben een weblog.
Ik ben benieuwd naar de reden daarvoor.
Persoonlijk vind ik dat dit een mooi middel is (of zou kunnen zijn) voor dominees om mee te gaan met de tijd en veel mensen te bereiken met hun gedachten.
Ik realiseer me nu dat ik dit in het weekend plaats.
Dominees zijn nog bezig met hun preken.
Dom van me.

2 responses to “Het fenomeen Weblog

  • Boele P. Ytsma

    Dag Norman,
    Je hebt gelijk: het zou goed zijn als wat meer dominees het internet zelf actief gebruikten. Ikzelf doe het ook (zoals je weet) en heb er hele goede ervaringen mee. Afgelopen week mocht ik bij een predikantenoverleg een inleiding verzorgen over deze kansen… men was aarzelend positief. Misschien moet wij – webloggende voorgangers en voorlopers – er wat meer over vertellen? Nou ja, dat doe je dus bij deze.
    Fijne zondag!
    Boele

  • willem

    hoi norman
    hyve je al? dat is de kombi van van alles. o.a. bloggen.
    groetjes.

Geef een reactie

