Kiva

Vanavond tijdens mijn “down time” even toevallig langs Oprah
gezapt.
Daar zat Bill Clinton.
Ik vind hem een goede vent, zeker in vergelijking met G.W.
Ik heb zijn boek “Geef en verander de wereld” op m’n bureau liggen,
moet het nog lezen.

In ieder geval:
Een website werd gepromoot: www.kiva.org
Het concept is dit:
Via de website leen je geld aan entrepreneurs in niet-westerse
landen.
Het gaat om kleine bedragen: je begint bij $25,00.
Je kunt je eigen project kiezen.
Je houdt contact met de entrepreneur en je volgt zijn/haar vorderingen.
Je wordt terugbetaald, en het geld dat terugbetaald wordt
kan je weer investeren.
Een bedrag van $14 miljoen is al geleend.
Schijnt dat meer
dan 97% van de leningen al terug zijn betaald.
Ik vind dit echt gaaf.
Ik moet het nog meer onderzoeken, maar het lijkt mij erg
leuk om zoiets te doen.
Hier is dat stuk van de site van Winfrey.

Zondag eindig ik mijn serie over christelijk discipelschap
met een preek uit Jesaja 58 over “Discipelschap en Gerechtigheid”.
Misschien is het leuk om met een kleine lening via deze
website te beginnen, en jullie op de hoogte te houden van hoe het gaat.
Jullie horen het nog.

Geef een reactie

