Diepgang

Predikanten (waaronder ikzelf) die er echt werk van maken
het Evangelie te vertalen in de taal van onze tijd zodat mensen het kunnen
begrijpen en er iets mee doen krijgen vaak de kritiek te horen van: “ik mis de
diepgang”.
Daar zijn allerlei reacties op mogelijk.
In de eerste plaats,
Nee, daar ga ik niet op in, want dit logje moet niet te lang
worden.
Ik ben een citaat van cabaretier Herman Finkers tegengekomen
dat ik voortaan ga gebruiken wanneer ik dit commentaar krijg: 

Ikzelf heb dat nooit begrepen, zo’n opmerking dat mijn
(preken) geen diepgang zouden hebben, want ik kan zo een hele serie dieptepunten
opnoemen.

Geef een reactie

