Doel

Het vijfde (en laatste) principe is dit:

Dit streven naar
eenheid en liefde heeft als doel het winnen van de wereld.

Joh. 17:20 Laat hen
allen één zijn, Vader. Zoals u in mij bent en ik in u, laat hen zo ook in ons
zijn, opdat de wereld gelooft dat u mij hebt gezonden.
 (Jezus)
1 Pet. 2:9 Maar u bent een uitverkoren geslacht, een
koninkrijk van priesters, een heilige natie, een volk dat God zich verworven
heeft om de grote daden te verkondigen
van hem die u uit de duisternis heeft geroepen naar zijn wonderbaarlijke licht.

Als dit doel niet voorop staat in ons denken en handelen als
kerk dan is de rest van wat we doen ik-gericht en dus, per definitie, zondig en, voor Gods Koninkrijk,
vruchtloos.
Ik-gerichtheid is het kenmerk van de oude, zondige mens.
Liefde voor de naaste is het kenmerk van iemand die vol is
van de Geest.

Een kerk die de wereld niet op haar hart heeft verliest haar
bestaansrecht.
Stof tot nadenken als je kijkt naar de kerk in onze Europese
cultuur en samenleving.
En niet alleen nadenken.
Bekering, vernieuwd denken (Ef. 4:23), actie.

Geef een reactie

